mail telfax

انواع تبليغ

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

1- تبلیغات تجاری (بازرگانی): بكار بردن وسایل ارتباطی به منظور ترغیب مردم به خرید كالا یا خدمات. در واقع جایگزین رفتار شرطی به جای رفتار عقلانی است كه منجر به كسب سود بیشتر برای تبلیغ گر وسایل و كالاهای تجاری یا اعتباری موسسه تبلیغ می شود.


2- سیاسی: فعالیت های احزاب و نهضت های سیاسی جهت همراه ساختن افكار عمومی و كسب آراء در انتخابات اقدام به ترویج آموزه های خود می كنند و یا دولتها و رژیم برای افزایش مشروعیت و حیثیت خود در داخل و خارج كشور جهت حفظ روحیه مردم و تخریب روحیه مخالفان به كار می بردند.
3- آموزشی
4- اجتماعی، ‌بهداشتی و علمی: برای پیشبرد امور بهداشتی یا فرهنگی و ... بوسیله سازمانهای مربوطه انجام می دهند.

 

تبلیغات از منظر "كارث جاوت" و "ویكتوریا ادراس" :

1- آشوب آفرین یا هیجانی 2- وحدت بخش 3- سفید 4- سیاه 5- خاكستری
سیاه: هنگام پخش توجه بی شماری از مردم را به سوی خود جلب و منبع آن مشخص نبوده و در چهار چوبهای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان را مورد هدف قرار داده و معمولا بی نتیجه باقی می مانند.