Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/artrel/domains/artrel.net/public_html/administrator/components/com_sppagebuilder/helpers/sppagebuilder.php on line 147

روشهای تبليغ

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نفی و اثبات: همه شیوه های مشابه و پیامهای رقیب را نفی و شیوه پیام مطلوب خود را اثبات میکند و اگر دستگاه های تبلیغی با بی طرفی و منطقی برخورد کنند راندمان بیشتری خواهند داشت و مشهور ترین و قدیمترین روش در عرصه تبلیغات است.

 

شرطی سازی: این شیوه را پاولف مطرح نموده و از طریق آزمایش ساده و معروف سگها که یکی از روشهای رایج و خیلی خطرناک می باشد که در این روش پیام به عنوان یک عامل نامربوط مشروط شده به وسیله شرط نامربوط در جامعه تنفیذ می شود.

طرح ناگهانی: بسته به موضوع پیام و زمینه اجتماعی آن مثل قطع فیلم سینمایی در سینما و تبلیغ تجاری در میان آن . و باید سعی شود زمینه طرح و مورد علاقه و توجه شدید مخاطب باشد و دارای محدودیت است اگر مرتب و پی در پی صورت گیرد کاربردش را از دست می دهد.

استدلالی: بهترین و مفید ترین روش بوده و اساس این روش را تعقل و تفکر تشکیل داده و این روش موجب رشد جامعه و ارتقای سطح فرهنگ ملی می شود و دو شرط لازم آن :

الف) آرایش سطح دانش عمومی و کاهش بی سوادی و رشد فرهنگی ، چشمی و گوشی

ب) حقانیت پیامی که تبلیغ میشود . میزان آن در گرو سواد و معلومات و فرهنگ عمومی و نیز قدرت استدلال مبلغ می باشد . در تبلطغات سیاسی و اقتصادی نیز کاربرد دارد .

اقناع یا ترغیب: فرایند ارتباطی است که هدف آن نفوذ کردن در گیرنده پیام است. (در تغییر نگرشها به کار می رود) و یک فرایند دو سویه که در آن هر دو گروه یا طرف به یک پیام رویداد نزدیک می شود.

مراحل تنفیذ پیام:
1- آگاهی
2- جلب توجه و علاقه مندی (پیام زمانی موثر واقع می شود که مخاطب علاقه و انگیزه برای پذیرش داشته و مبلغ با استفاده از قالبهای خاص هنری و زیبا پیام را در سطح جامعه مطرح و در غیر این صورت شاید موجب ایجاد تنش و مشکل اجتماعی شود)
3- ارزیابی
4- آزمایش و تجربه
5- پذیرش و پیگیری

انواع تبلیغ از نظر شیوه اجرایی و القایی:
الف) تبلیغات مستقیم: در این روش مبلغ پیام خود را به طور صریح و بی پروا هر چند با رنگ و لعاب و بوق و کرنا در قالب متن یا تصویر به مخاطبین خود ابلاغ می کنند و مهمترین فایده تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آنها از تبلیغی بودن پیام مستقیم با خبر بوده و در معرض غافلگیری قرار نمی گیرند و در پذیرش یا رد آن مختارند و همچنین گسترده بودن میدان عمل برای عاملان آن و بکارگیری از اکثر ابزارها و وسایل در جهت تاثیر گذاری سریعتری برخوردار است.
ب) تبلیغات غیر مستقیم: این تبلیغات نمود و ظهور علنی و صریح نداشته و با این شیوه اهداف تبلیغی پیامها غیر مستقیم، پنهان و غیر محسوس منتشر و صادر می شود. برای تنظیم طرح و برنامه های آن نمیتوان از همه امکانات استفاده کرد و نیازمند آماده سازی، زیرکی و هوشمندی و اطلاعات و تجربه زیاد بوده و عوامل و شرایط و احوال مختلف را می طلبد و ویژگی آن عبارتند از:
1- پیامها از کانالهای نامرئی، پنهان و یا غیر منتظره عبور داده می شوند.
2- معمولا مخاطبان بارها به طور غافلگیرانه آنها را دریافت می کنند و در واقع به آنها تحمیل می شود.
3- از روش و قاعده منظم و مشخصی پیروی نمیکند بلکه ساخت و ساز آنها بیشتر از فرصتهای پیش آمده و حوادث پیش بینی نشده سود برده می شود.

درباره ما

کانون آگهی و تبلیغاتی ارتباط ماندگار هنر در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و از همان سالهای اولیه گام های بزرگی را در جهت جلب اعتماد برند های معتبر برداشت. ساخت فیلم ها و تیزر های صنعتی، چاپ انواع بیلبورد، بنر، برشور و اکثر اقلام تبلیغاتی دیگر جزو فعالیت های اولیه شرکت بود.

تماس با ما

تهران، خیابان آزادی، نرسیده به خیابان اسکندری، پلاک ۱۸۶، ساختمان سپهر (برج پانامال)، طبقه چهارم واحد ۴۰۶

تلفن: ۶۶۵۶۵۲۴۹ - ۶۶۱۲۴۱۹۶

 

©2021 Artrel. All Rights Reserved | کلیه حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی ارتباط ماندگار هنر محفوظ است ۱۴۰۰©

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/artrel/domains/artrel.net/public_html/plugins/system/helix3/core/classes/Minifier.php on line 227