Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/artrel/domains/artrel.net/public_html/administrator/components/com_sppagebuilder/helpers/sppagebuilder.php on line 147

اصول و فنون تبليغ

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

امروزه واژه تبلیغ سیاسی یا پروپاگاندا بیشتر به معنای تاثیر گذاری بر عقیده است و هدف برای تحت تاثیر قراردادن عقاید،‌ نگرشها و یا اعمال دیگران با استفاده از نمادهایی چون كلمات،‌ اشارات، پلاكاردها،‌ موسیقی،‌ لباس، نشانها، آرایش مو و...

 

معنا و مفهوم تبلیغ: به معنای پخش كردن، انشاء‌ كردن، چیزی راشناساندن

تعریف تبلیغات (تبلغ): تلاشی است سازمان یافته و آگاهانه به منظور دستكاری در احساس و ادراك و تغییر نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص مبلغ

 

اهداف تبلیغات:

1- شكل دهی به برداشت ها

2- دستكاری ادراكات

3- هدایت رفتارهای خاص

 

اركان یا چهار ركن اصلی تبلیغات:

1-گوینده و نویسنده پیام كیست ؟ ( پیام رسان)

2-چه میگوید و چه مینویسد ؟ (‌پیام )

3- چه وسیله ای برای گفتن و نوشتن به كار می برد؟ (‌وسیله ارتباطی )

4-برای چه كسانی می گوید و می نویسد؟ و تاثیر این گفتن و نوشتن چیست؟ ( پیام گیران )

 

ویژگیهای پیام رسان (‌گوینده و نویسنده پیام) :

الف)‌ اعتبار: اعتبار پیام رسان یعنی میزان پذیرش او به وسیله مخاطبین در دو بعد 1- كفایت 2- قابل اعتماد بودن

1- متخصص و قابل اعتماد بودن

2- ظاهرا طوری وانمود نماید كه نفع شخصی ندارد

2- تحت تاثیر قراردادن افراد

3- دوست داشتن و تمایل مخاطب به پیام رسان

 

ب)‌ جذابیت: علاقه مخاطب را جلب و جذب نماید.

1- همانند سازی یا مشابهت مسائلی چون سن ،‌شغل ، جنس ، تحصیلات و ...

2- آشنایی و محبوبیت (‌استفاده از چهره های آشنا و محبوب و جذاب )

 

ج)‌  وسیله ارتباطی (ماهیت پیام ):

1- ساختار پیام استدلال و اثر تقدم و تاخر در پیام ( روشن بودن و ابهام نداشتن پیام درك و بر انگیختن احساسات مخاطبان )

2- سبك پیام : قابل فهم بودن ، تكرار پیام ، تنوع در محتوای پیام

3- جاذبه پیام : ترغیب ، صریح بودن ، تحریك احساسات

 

زمینه ارائه پیام و ویژگیهای آن :

1- توجه : ( تیتر و فونت )

2- ادراك : (بعد از توجه باید درك كرد )

3- پذیرش: (‌توفیق پیام در پذیرش آن است )

 

ویژگیهای مخاطبان:

1- جنسیت : (‌زن و مرد ) --< نقطه نظرات مشترك یا مخالف ، نظریه های سنتی در خصوص تحصیلات و ...

2- عزت نفس : (‌بلند نظری ، تغییر عقیده به سختی )

3- تجربه پیشین مخاطب : ( محیط آرام زندگی ، شخصی خوشحال و آسوده ، پیام راحت و بر عكس )

 

شیوه های مختلف تبلیغ و اقناع:

1- روش همراهی

2- روش انگیزش تفكر

3- روش الگویی

4- روش تمثیلی

5- روش تدریجی و مرحله به مرحله

6- روش استدلالی

7- روش غیر مستقیم : (1- روش شایعه پراكنی 2- روش خبر رسانی )

8- روش تداعی معانی( از طریق شبیه سازی ،‌تكرار پیام تبلیغی ،‌تحریم ‌تشویق شونده ، ترساندن تبلیغ شونده ،‌اثر جمع به فرد )

9- روش شعاری

 

رعایت موارد ذیل برای بكار گیری هر یك از شیوه های تبلیغ:

1- شناخت و بكار گیری نظرات و استعدادهای نهفته انسانها

2- بكارگیری وجدان اخلاقی و بیدار كردن وجدان

3- استفاده از روشهای محسوس (‌حكایت ، تمثیل ، نمایش ،‌سمعی و بصری )

4- طرح و برنامه ریزی جامع و شامل حال تمامی دسته ها و گروه ها

5- متناسب با مخاطبین (‌كودكان ،‌جوانان ، و ... فرق كند )

6- باید متین ، سخن نرم و سرشار از مهر و محبت

 

شیوه های تبلیغی از نظر دادگران در مفهوم عام

1- روش لقب گذاری 2- انتقال 3- شهادت 4- توده پسند 5- تكرار 6- ضد تبلیغ 7- پنهان و آشكار 8- شست شوی مغزی 9- تظاهر به یكپارچگی

 

روشهای شست شوی مغزی در تبلیغات سیاسی:

1-وارد كرد كردن فرد بیگناه به پذیرش حقیقی علیه مردم یا دولت كه ،‌مرتكب جرمی جدی است .

2- تغییر اجباری دیدگاه سیاسی فرد

 

اقدامات برای رسیدن به اهداف شستشوی مغزی:

1- كنترل همه جانبه و فراگیر 2- عدم اطمینان 3- منزوی كردن 4- شكنجه 5- تحقیر شخصیت 6- مسلم فرض كردن جرم 7- توالی وقایع

درباره ما

کانون آگهی و تبلیغاتی ارتباط ماندگار هنر در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و از همان سالهای اولیه گام های بزرگی را در جهت جلب اعتماد برند های معتبر برداشت. ساخت فیلم ها و تیزر های صنعتی، چاپ انواع بیلبورد، بنر، برشور و اکثر اقلام تبلیغاتی دیگر جزو فعالیت های اولیه شرکت بود.

تماس با ما

تهران، خیابان آزادی، نرسیده به خیابان اسکندری، پلاک ۱۸۶، ساختمان سپهر (برج پانامال)، طبقه چهارم واحد ۴۰۶

تلفن: ۶۶۵۶۵۲۴۹ - ۶۶۱۲۴۱۹۶

 

©2021 Artrel. All Rights Reserved | کلیه حقوق برای کانون آگهی و تبلیغاتی ارتباط ماندگار هنر محفوظ است ۱۴۰۰©

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/artrel/domains/artrel.net/public_html/plugins/system/helix3/core/classes/Minifier.php on line 227